Persbericht plaatsen

Gratis media aandacht krijgt u door het verspreiden van persberichten. Deze plaatst u niet alleen op uw eigen website, ook dient deze op andere websites geplaatst te worden. Hiervoor gebruikt u de handige tool van Linkbuilding Website. Met één druk op de knop wordt uw persbericht onder ruim 28 aangesloten persberichten websites verspreid. Zorg voor een goede opstelling van uw persbericht. Op onze website vindt u diverse handleidingen en richtlijnen hiervoor.

Breng uw nieuwsfeit of standpunt onder de aandacht

U kunt uw persberichten rechtstreeks naar journalisten en bloggers versturen. Vaak wordt het niet gewaardeerd en zelfs als spam aangemerkt. Vanuit de wetgeving mag u personen niet zomaar ongevraagd e-mails versturen. Let er daarom op dat u geen privé e-mailadressen van journalisten en bloggers gebruikt. Veel journalisten en bloggers melden zich aan bij persberichten websites. Zij abonneren zich op bepaalde onderwerpen en ontvangen een melding in hun mailbox wanneer hier een persbericht over gepubliceerd wordt. Door uw persbericht via Linkbuilding Website te verspreiden is de kans groot dat deze bij diverse journalisten en bloggers aankomt.

Zorg dat een persbericht overtuigend overkomt

Een artikel is nog geen persbericht, en een persbericht is nog geen nieuws. Het persbericht moet ook daadwerkelijk nieuwswaarde hebben. Het wekt de belangstelling van de ontvanger en informeert over iets wat hij of zij nog niet wist. Zie een persbericht als een communicatiemiddel tussen u en de afnemer van het nieuwsfeit. Uw belang is om de aandacht op uw dienst of product te vestigen. Bedenk dat de ontvanger of lezer van het persbericht ook belang moet hebben bij uw bericht. Bied daarom altijd nieuwswaarde en meerwaarde.

Het auteursrecht

De schrijver van een persbericht heeft altijd auteursrecht. Bij het publiceren van een persbericht geeft u in principe dit auteursrecht vrij, oftewel u geeft toestemming om de door u geschreven tekst te verspreiden. Uw doel Is immers om het persbericht zoveel mogelijk te verspreiden. Houd u daarom niet vast aan auteursrecht wanneer u een nieuwsfeit of standpunt naar buiten wilt brengen.