Inspelen op actuele gebeurtenissen

Actuele gebeurtenissen zijn ideaal om publiciteit te scoren. Hiermee brengt u een nieuwsbericht uit dat inhaakt op hedendaagse of toekomstige gebeurtenissen. U vestigt hiermee de aandacht op uw onderneming of instelling.

Het inhaken op toekomstige gebeurtenissen

Grote sportevenementen, festivals, feesten of andere gelegenheden bieden ruimte voor extra publiciteit. Zo kunt u bijvoorbeeld inhaken op de wereldkampioenschappen voetbal. Veel bedrijven doen hieraan mee. Een bekend voorbeeld zijn de voetbalplaatjes van Albert Heijn.

Het is belangrijk om zo origineel mogelijk te zijn. Halen we het voorbeeld van de wereldkampioenschappen voetbal aan, dan zien we dat heel veel bedrijven hierop inhaken. Het is dan moeilijker om hiertussen te komen. Houd de evenementenkalender en Nederlandse activiteiten goed in de gaten. Overleg een aantal maal per jaar met uw team en bekijk welke inhakers het beste bij uw organisatie passen.

Grijp uw kans bij onverwachte gebeurtenissen

Soms vindt er een gebeurtenis plaats die niet voorzien was. Om hier publiciteit uit te halen is het belangrijk om hier direct op in te springen. Volg de media op de voet en zoek continu naar mogelijkheden om in te haken. Ga dit niet forceren, het moment doet zich vaak vanzelf voor. Ziet u een moment van inhaken, verspreid uw nieuws zo snel mogelijk.

Via Linkbuilding Website wordt uw persberichten snel verspreid. Uw bericht is binnen enkele uren geïndexeerd in Google en andere zoekmachines. Bovendien wordt deze gedeeld op social media.

Linkbuilding Website staat u bij met advies en hulp. Neem vrijblijvend contact op of abonneer u op de nieuwsbrief.